Na rynku istnieje wiele firm, które rywalizują między sobą w wyścigu o zainteresowanie Klienta. Każda branża rządzi się swoimi prawami, jednak nie zmienia to faktu, że wszyscy szukają najlepszego sposobu na zwrócenie uwagi na siebie i sprzedanie swoich usług. Pozyskiwanie nowych Klientów nie jest jednak bułką z masłem, a poważnym wyzwaniem marketingowym, gdyż nieprzemyślana akcja reklamowa może przynieść odwrotny do zamierzonego efekt.
Firmy z reguły stawiają na gadżety. Nikt nie zaprzecza, że jest to zły pomysł, jednak w zalewie bajerów od każdej marki Klienci przestają zwracać uwagę na reklamę, a jedynie korzystają z funkcjonalności urządzenia lub przedmiotu. To jednak nadal ma swoje pozytywne strony – taka rzecz z logiem firmy funkcjonuje w środowisku i jest wystawiana na widok wielu ludzi (rodziny, przyjaciół itp.).
Profesjonalna kampania reklamowa ma za zadanie pozyskanie nowych klientów, zwiększenie lojalności obecnych oraz puszczenie w eter pozytywnej opinii na temat firmy. Jednak nie warto rzucać się na to na hurra! Aby osiągnąć zamierzony efekt trzeba spędzić wiele tygodni nad dopracowywaniem szczegółów.
Gadżety to sprawdzony sposób docierania do Klientów. Rzeczy codziennego użytku zawsze się przydają, chyba że jest to kolejny nudny biały kubek z nudnym napisem i logiem firmy. Jeśli stawiamy na rzeczy mało pomysłowe to trzeba się nieco wysilić nad samą formą reklamy na nich. Jeśli mamy nudny kubek to zastanówmy się nad ciekawym i kreatywnym designem. Najpopularniejsze gadżety wybierane przez firmy to długopisy z nadrukiem, pamięci USB, kubki, kalendarze, odzież reklamowa i wiele innych, praktycznych przedmiotów. Gadżet, jego design oraz zastosowanie powinny współgrać z naszą marką i ideą firmy. Wiedząc, jaka jest nasza grupa docelowa, łatwiej nam dobrać odpowiedni gadżet do reklamy. Przykładowo – sprzedając odzież młodzieżową najlepiej sięgnąć do rzeczy przydatnych osobom w takim wieku, np. USB lub koszulki z nadrukami.
Odzież służąca reklamie to świetny sposób na zaprezentowanie swojej firmy. Taki gadżet często stanowi jakąś wartość dla posiadacza i niejednokrotnie mu się przydaje. Najlepiej wypuszczać ubrania w okresach, w których są potrzebne szczególnie. Koszulki w lecie, rękawiczki w zimie, płaszcze przeciwdeszczowe na wiosnę i jesień.
Najbardziej uniwersalnym elementem w kampaniach reklamowych są czapki – wszelkiego rodzaju i maści. Są odpowiednie tak jakby dla każdego, bo wielość wzorów i modeli sprawia, że w czapkach mogą chodzić wszyscy i każdemu wypada.
Wystarczy doprawić logo i ruszać na podbój miasta. Brzmi banalnie, w rzeczywistości bywa różnie. Niekiedy łatwiej za sponsorować lokalną drużynę sportową, aby ci dumne grali w koszulkach z logiem twojej firmy niż liczyć, że przechodzień kiedyś ubierze firmową koszulkę. Posługuję się dużym uproszczeniem, jednak warto rozważyć wiele opcji i wybrać dla siebie najlepszą.